UITGELICHT
cocomora productfotografie
Cocomora parfums is een bedrijf in Amsterdam waar hoogwaardige parfum oliën zorgvuldig en kleinschalig worden gecreëerd.
Door dit bedrijf was ik in de eerste instantie gevraagd voor packshot fotografie van het assortiment voor in hun webshop. Dit waren toen ruim 80 geuren.
Hierna kwam de vraag voor sfeervolle productfotografie, ter promotie van een nieuwe geurlijn, waarbij een aantal ingrediënten van de geuren om de parfumflessen heen gearrangeerd moesten worden. Na aanleiding van deze fotoshoot volgde de opdracht voor aanvullende fotografie en de opmaak van een folder.
Ter aanvulling wilde men ook de samples promoten. Deze kleine spuitflacons kunnen individueel of als pakket van 8 stuks besteld worden. Hiervoor was ook passende fotografie nodig. Hieronder zie je een impressie van deze diverse vormen van fotografie voor dit bedrijf en de uitingen waarin ze zijn verwerkt.

Productfotografie en packshots
Cocomora Parfums
Folders, flyers, verpakkingen, productfotografie, packshots, voucher, gift-card
Ter promotie van deze nieuwe lijn spuitflacons, moesten er sfeervolle productfoto’s gemaakt worden voor de website en social media
Ik wilde daarbij diverse stijlen en technieken toepassen. ‘High Key’ en iriserend voor frisse, zomerse foto’s en ‘Low Key’ voor een stoerdere luxe foto.
De zoektocht naar geschikte materialen en bloemen blijft een uitdaging. Het is altijd weer de kunst om te vinden wat aansluit op het beeld dat ik al, vaak tot in detail, in gedachte heb.











Folder
Cocomora Parfums
Folders, flyers, verpakkingen, productfotografie, packshots
Van Cocomora Parfums kwam de vraag voor twee productfoto’s en de vormgeving van deze folder.
De foto’s moesten een luxe uitstraling krijgen, dus maakte ik twee verschillende studio setups die de perfecte belichting creëerde voor deze verschillende foto’s.
Daarnaast moest ik op zoek naar passende accessoires die de beelden de juiste sfeer zouden geven. Dit resulteerde in diverse avontuurlijke zoektochten naar materiaal in een legio aan winkels en tuincentra.
De inhoud van de folder heb ik een duidelijke structuur gegeven en elke geur is gekoppeld aan een onderscheidend kleurvlakje dat de topnoten van de parfums vertegenwoordigd.

